En blodig vardag, med ristigt hår!

Vill man vara fin får man lida pin!

Får man inte ångest när man vaknar mitt i natten och inser att man somnat i soffan framför TV? Ångest att man inte ligger i en skön säng där man kan sträcka ut sig och ta plats. Ångest för att man somnade innan man gjorde klart det där man skulle gjort på kvällen (I detta fallet en väldig massa plugga, redovisning idag nämligen) Ångest att sminket är kvar (då det i mitt fall ibland leder till att ögonfransarna trillar av). Ångest att du inte sovit ordentligt. Ångest att du inte borstat tänderna osv osv osv.

Som jag sa innan hade jag plugg jag skulle gjort under kvällen, så inte mycket annat till val än att gå upp och sätta igång att plugga. Klockan är fem på morgonen. Fy fan, det är inte mänskligt, men men inte mycket att göra!

Sen i morse när jag stod där framför spegeln i vardagsrummet fit for fight kände jag mig, vad ska man säga, någorlunda fin? Bestämde mig Äntligen för att använda mina nya skor, mina svarta spetsiga ballerina som jag fick när jag fylde år! Läckert! I morse, framför spegel, kändes det bra, väldigt bra. Men en tripp ner till torget och ena foten hade pryds med skoskav, ohooo nooo, redan?! Så där satt jag på spårvagnshållplatsen och tejpade min stackars häl som skrek till mig att gå hem och byta skor. Såg ut som målat med läppstift i sko och på foten, för visst var det Blod i skon, och blod på foten, det gick snabbt.

Men, inte gick jag hem utan hela dagen har jag gått runt med en allt för påtaglig skoskav och en blodig häl. Har gått stel som en pinne och långsamt som en snigel (måste sett ut som om jag blivit rövknullad eller nått ;) HAHA)
Nu, min häl har slutat blöda och två blåser har uppenbarat sig. Detta trots att jag tog av mig skorna påvägen hem från frisören och gick barfota på asfalten från torget och hem, ca 600 meter. (marken kännds mjuk som bomull i slutet, som om jag gick på moln, skönk ner i de kalla hårda stenplatorna. Konstigt va!)

Så över till frisören, vad har jag gjort där? Idag, den 11 april 2008 har jag tagit första steget till att bli blond igen. Så nu sitter jag här med nyfärgat hår, visst låter det läckert? Nyfärgat, mmm... men nä! Inte allt för läckert! Är inte blond än precis, och inte är jag brunett heller. Om jag ser rätt är det tre färger i mitt hår nu, blond i hårbotten och slingor i mörkbrun och någon ljusbrun orange aktig färg. Tillsammans skapar den en ganska konstig färg som jag inte riktigt kan förklara, men en sak är säkert i alla fall.... FYFAN va risigt mitt hår är!! Står åt alla håll och kanter! Är tort! och helt enkelt allmänt risigt, ser ut lite som en kärring med en misslyckad färgning i håret;) Låter det inte vacker? Kanske att jag överdriver lite men en sak är säkert, glansdroppar och hårinpackning Här kommer jag!!!


Mina två bröder kommer in i rummet

Jag: - vad tycker ni om mitt hår?

Store broshan: -vad har du gjort? Skulle du inte färga det blont?

Lillebror: - Det ser ut som om du håller på att få grått hår och just nu tappar färgen.


Vilka kommentarer ;) Mamma tyckte det var fint i alla fall :D:D bra att någon uppskattar mina tappra försök!

Hoppas ni får en trevlig kväll mina kära bloggläsare!

Kommentarer
Postat av: ellie

GAH sluta ska ju oxå blondera mej snart om typ två veckor >

2008-04-11 @ 19:50:55
Postat av: malin

lägg upp en bild så vi får se hur det blev :) det blev säkert as nice, men skulle vara skoj att få se det :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback