Tre koppar kaffe och en text värd att kunna.

Tre koppar kaffe, mjölk men inget socker. Avslöjad! Denna natt kommer bli sömnlös och morgondagen får lida av min övertrötthet. Nu, vaken, pigg men möjligtvis lite rastlös. Idag, denna natt, fullpackad av plugg inför torsdagens planering: en stol, en bänk, papper, penne, bok, jag, uppmärksam, spänd, stressad... ringer det en klocka? Eller är kanske jag den ända som förknippar detta med provtillfällen? Idag har jag prov och provet handlar om ideologier, mycket intressant och faktiskt väldigt spännade att läsa om, problemet är bara att inget är kul när man gör det i sista minuten. Så just nu får en högljud gäspning ligga till grunden för vad jag tycker om ideologier i nuläget.

Onsdagens innehåll går snabbt och enkelt att sammanfatta med ett fåtal ord. Sovmorgon, skola, ingen blodpudding = ingen lunch, soligt, flamsigt, roligt, slappt och pluggundanflykter (a la laga mat, hjälpa mamma, städa, städa mer, mer mat, dator, myggan, tv, en väldigt massa promenader och telefonsamtal osv.) Som jag påstått innan, allt är roligt när man har annat man måste göra.



Jennifer (med en gläde i rösten): Åhhh... det lukar vattenspridare, på asfallt, en solig sommarlovsdag.

Minnen från när man var liten speglas i vår vardag. Denna gången påväg ut från skolan en solig men regnig vårdag. Vem glömmer springet och lekarna med kompisarna i vattenspridaren? Minnen från ens barndom.

En timma av min rast har nu gått, klockan är natten och blåsan är full... Back to the plugga änna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback