Upp och ner och ut och in och bak och fram och upp och ner och ut och...

Nej jag tänker inte på sex, men låt och säga att jag gjorde. Då det blir det fel. Upp och ner och ut och in och bak och fram och upp och ner och ut och in... (humm, själv ser jag framför mig en bild av en tjej som rider) Men det var verkligen inte det jag tänkte när jag skrev rubriken så låt oss lämna ämnet sex.

Tillbaka till seriöst. Eller inte? Anyway, trött? JA.
Nä jag tänkte snarer på tillvaron, det är upp och ner med allting. Det känns som om min kropp håller på att vända sig ut och in. Och nuet präglas av att det finns en dåtid och fram tid, ett bak och ett fram. Så allting är Upp och ner och ut och in och bak och fram... fyfan! Men egentligen kommer upp och ner och (ja resten har ni redan hört) av ett kassetband som jag lyssnade på när jag var liten, månen går med långa ben. Varför är vi inte fortfarande barn? Utan stress och utan krav.

Idag, vilken dag, eller inte? En måndag, i för sig utan skolan, men defenitivt inte utan plugg. Igår jobbade jag hela dagen, idag har jag pluggat hela dagen, imon är det skola och nästa helg är det fest, baksmälla och jobb igen. Vad gör vi med livet? Skola, plugga, festa, jobba, shoppa, fy fan? Mönster Upp och ner och ut och in och bak och fram och upp och ner och... är det såhär hela livet?



  Mönster? Åter igen, mönster?

Kommentarer
Postat av: Anonym

du gillar ju mönster, du letar efter dom

2008-12-11 @ 10:03:21
Postat av: Jag

Är det inte så då? Mönster skapar livet, du föds du lever, du dör...

2008-12-12 @ 02:42:01
Postat av: Anonym

Upp och ner och ut och in och bak och fram och upp och ner och... är det såhär hela livet?





exakt där har du ditt svar?

2008-12-14 @ 22:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback