Som om alla vet...

Än idag sitter jag och väntar, väntar på att Det ska inträffa, ett möte som förändrar livet. Förhoppningsvis en positiv vändning, en där man har tid för vänner, tid för familj, tid för kille, tid för arbete eller skola, tid för fritid.
Men hur ska man kunna vänta när man inte vet vad man väntar på, ett genombrott som kan ske vilken dag som helst. Jag vill, jag vill, jag vill !

Var är den? Den jag väntar på, idag vet jag vad jag vill, men min vilja följer likt årstiderna dagarna, tar dagen som den kommer, mina vilja förändras. Jag vill inte vänta, jag saknar det, jag vill ha det, ge mig Det!

Ge mig en bekräftelse, visa mig att Det vet att jag väntar, för ingen väntar för evigt. En dag kommer jag sluta, den dagen kommer bli min katastrof, mitt livs vändpunkt ner i helvetet. Ingen väntar förevigt!

Kom och dansa med mig, kom och dansa livets dans. Segla med mig över molnen och känn luften mellan dina fingrar och tår. Sjung med mig, ett vårskrik som väcker blommorna till liv. Kom och lev med mig i min dröm och i min verklighet...

...för inget varar för evigt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback