En förklaring eller kanske snarare svar till "Vad fan hände? Hur gick det till"

Sedan ett år tillbaka har jag och mina vänner haft samma passande-i-vår-kompiskrets-abonnemang vilket i det här fallet är Comviq kompis :) Underbart! Så till alla mina vänner (de flesta i alla fall) har jag i alla tider ringt för bara 69öre i uppkoppling och skickat gratis sms, (haha även om jag måste erkänna att några av sms går till mig själv, det är ju faktiskt gratis och det känns bättre att sitta och sms med sig själv än med ingen alls, när man sitter tillsammans med ensamheten på bussen ;) HAHA).

Anyway, i februari flyttade i alla fall pappa mitt abonnemang till hans företag istället, smidigare och billigare sa försäljaren... men inte för mig! Saken är den att med mitt nuvarande abonnemang Comviq jobbkompis så ringer jag för 69öre i uppkoppling till alla comviq mobiler och till alla fasta nät, och visst det låter ju fint! Men så kom problemet.... vad? Det undrade jag med så jag ringde helt enkelt comviq....


SAMTALET MELLAN IDA OCH COMVIQ

Ida - hejsan, min räkning är över det vanliga, sså kulle du vilja kolla om jag har några konstiga utgifter eller om det dras pengar eller nått... (tänkte att nu har någon av alla sidor, som jag angett mitt nummer på, (hittat massa roliga -gratis-tävlings-reklam-vi-ger-bort-saker-sidor på senaste som jag blivit medlem på och beställt gratis saker på) börjat dra pengar av mig för att jag gått med på något utan att läsa användarvillkoren, för vem gör det på "vanliga" sidor?)

Comviq - Nää, det ser inte ut så men däremot har du skickat väldigt många sms... 765 sms

Ida - Aaaa... men det flesta är ju till comviq så det konstar ändå ingenting, eller?

Comviq - Jo alla sms kostar 69öre, det är nog comviq-kompis du tänker på...du har comviq jobb-kompis



Så där har vi det efterlängtade svaret... jag har betalt för var ändå jävla SMS jag skickat... nödvändiga som onödiga... masssms som terror sms... Helvetet, åt skogen... så många jag-skickar-för-att-det-är-skoj-strunt sms jag skickat.... Så denna månaden blir till att spara och inte skicka sms... så om nu tycker jag är tråkig och ovanligt tyst med mobilen så har ni nu fått veta varför,  har trots allt fått minska från 20-30 sms om dagen till 4-5 st. SUCK 

Det som också känns väldigt jobbigt är att problemen inte tar slut här.... Självklart är det även så att det kostar 200kr att byta abonnemang (även tillbaka? vad vet jag?) och sådant med så klart och ännu har jag inte tagit reda på om det är någon speciell uppsägningstid heller... det märker vi.... Mitt mål är i vilket fall som helst att så snabbt som möjligt byta till Comviq kompis SMS... SÅ GE INTE UPP! JAG KOMMER SVARA NÅNGÅNG :D


 

Dagens I-landsproblem: SMS är inte längre gratis till comviq 
(Haha, har då självklart hittat olika hemsidor som man skickar gratis SMS ifrån i tanke på att jag blivit medlem på massa olika sidor ;))


Ha en trevlig midnatt och godnatt :D




Kommentarer
Postat av: sarah

hahahah du e kul! smsar dej själv hahah :)

2008-03-21 @ 21:25:34
Postat av: maria

HAHAHAHAHHAHAHAHAAHAHA du är så underbart knäpp

2008-03-25 @ 16:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback