En helt vanlig måndag?

Vaknar som vanligt av att någon i min familj kommer in och väcker mig på ytterst otrevliga sätt (kan vara allt ifrån att studsa mig upp och ner i sängen, dra bort täcket och hålla vatten i örat)... idag var det mest skrik, gap och en lillebror som försökte dra en ur sängen....

Så var man vaken, munchies redan på morgonen så blev till att jag och jennifer bakade två kladdkakor :P Mumsig.. Sen med ett dåligt samvete springandes efter än kom vi överens om att det var tid för träning en dag som denna... så sportlife nästa :D

Över till det här med träning. I veckan så har jag varit med i en undersökning från astma och allergiförbundet, så var det en fråga som löd Hur ofta tränar du så att du blir svettig eller andfådd? och så fanns det olika alternativ att kryssa i. Med ångest var jag då tvungen att välja alternativet en gång i månaden, för helt ärlig och skamligt nog så är det såpass sällan. Men i vilket fall som helst så åkte jag och tränade idag, första gången på länge.

Eftersom att jag, som sagt, inte tränar speciellt ofta så har jag inte skaffat mig något mer än ett 10 gångers kort, detta skaffade jag den 17 november, emelies födelsedag för övrigt. Av ren nyfikenhet frågade jag expediten på sportlife hur många gånger jag hade kvar av mitt kort och tro det eller ej men jag hade hela sju gånger kvar. Detta betyder med andra ord att idag var tredjegången på drygt fyra månader, skamligt! Bara till att börja ligga i nu inför sommaren ;)

 Så var vi inne på gymmet, tänkte springa på löpbanden, men eftersom alla löpbanden, gå maskinerna och nästan hela gymmet var invaderat av ett fotbollslag (säkert snöns fel eftersom utomhus träning är omöjligt) så var det inte mycket annat än cyklarna som var lediga. Så det blev cykling idag (och senare även lite powerwalk) idag.

Redan innan vi började gymma hade vi bestämt oss för att vi skulle sola också, så färdig gymmade och solklara märker vi att det är kö in till solariet (har jag ens varit med om det innan?), vi som börjar få väldigt bråttom och allt för att hinna med bussen. Så blir ett ledigt, Jennifer går in och jag väntar utanför, men då jag märker att det är en hel kvart kvar tills att nästa blir ledigt bestämmer jag mig istället för att sällskapa henne medans hon solar. Väl inne och med en besvikenhet om att jag inte kommer hinna bli brun idag sätter jag mig på pallen bredvid solariet när jennifer kommer med förslaget. Ska vi inte sola tillsammans då? Hahaha och tro det eller ej men det hela slutar med att jag och jennifer knör oss in i ett och samma solarie. Så där ligger vi bredvid varandra, nakna och blandar svett, småpratar och skämtar om våra blivande vita ränder längst med sidorna som suttit fastklistarade mot varandra... HAHA

Det billigare, socialare och snabbare alternativet: Sola tillsammans!!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback