Känn dig anklagad?

Där satt jag ensam och fridfullt och väntade på att 751 skulle komma och ta mig från mölnlycketerminalen hem till Mölndal. Så kommer  en tant i 50 års åldern och sätter sig bredvid mig och där sitter vi i en 5 kanske 10 minuter tills hon börjar leta efter något. Hon ställer sig upp och kollar runt henne, på marken, på bänken, under bänken, hon öppnar sin väskan och letar i sina påsar och samtidigt som hon agerar kastar hon hela tiden ogillande blickar på mig.

Vad hade jag nu gjort då:S? Jag fattade ingenting utan satt lugnt kvar och väntar på bussen. Så efter att hon letat en stund börjar hon mumla för sig själv om att det saknades något och att det måste vara NÅGON som tagit det och hela tiden dessa skuldbeläggande blickar på Mig. Ahopp, anklagad? Nu tror hon väl att jag har tagit hennes mobil eller plånbok eller nått tänkte jag, ORKA... men men, vi var ganska själva där i hörnet av terminalen så jag bestämde mig helt enkelt för att reda ut saken för nu kände jag mig riktigt anklagad av alla blikar hon gav mig så jag frågade rakt ut vad det var som var borta?

Och jag kunde inte ana vad hon skulle svara. En mobil, nycklar, pengar, plånbok? Vad var jag anklagad för att ha tagit? SÅ vände hon blicken mot mig igen och svarade irriterat:

Tanten: - Mina två chokladkakor, jag hade dom alldeles nyss!

WHAAAAAAAAT? CHOKLADKAKOR :S ? Där satt jag och känner mig anklagad för att ha tagit något av hennes dyraste ägodelar så är det hennes chokladkakor som är borta!? Vem startar värsta spaningspatrullen för det? HAHAHAHA Helt otroligt? Som om jag skulle ta hennes chokladkakor och lägga dom i mina små gömmer typ? eller kanske äta upp dom :S ? Tyckte hon jag såg tjock ut eller vadå :S? Hahahaha

Det som är änu roligare är att hon säkert redan hade ätit upp chokladen själv utan att tänka på det! Och så får JAG skulden för det? I vilket fall som helst svarar jag att jag inte sett hennes chokladkakor. I samma stund kom bussen och jag reste mig upp och tog första steget ut ur terminalen och bort från chokladtanten...


Chokladtanten har förgylt min dag med Dagens I-landsproblem....

Vart tog chokladkakorna vägen?





Kommentarer
Postat av: Angelica

hahahhaha fan vad kul!

2008-03-06 @ 21:15:13
Postat av: Sarah

men HAHHAHAHAH

2008-03-06 @ 23:44:05
Postat av: ellie

hahahaha xD

2008-03-07 @ 15:52:00
Postat av: Malin

hahaha, jag döööör! hahahah ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback