Långfredagen = Slappis dag?

Vaknade i morse, halv ljust i rummet, relativt utvilad. Måste vara tidigt på morgonen tänkte jag, vände mig om och tänkte somna om, men så kommer Isabelle in i rummet och frågar om vi ska ta bussen hem snart för visst inte var det morgon utan halv två på eftermiddagen.

Har LITE ont på en punkt på handen idag (Måste ge någon anledning till varför jag skriver om det på min blogg, istället för att bara erkänn att jag tycker det är jätte kul), piercade den igår. Var? Jo nämligen den lite tunnare huden mellan tummen och pekfingret. Ett stort bling bling örhänge fick bli smycket, men tog ut det ganska snabbt sen, pallade inte sova med det. Kan nog vara rätt snyggt om man har en en väldigt kort stav typ :)

Så, "vad har hänt idag Ida?" frågar jag mig själv.
Idag har jag badat första gången på evigheter, badsalt, badskum, lavande ljus, doftolja, lugn musik... helt enkelt ett underbart skumbad med min ensamhet! Problemet var dock att vattnet inte ville bli så varmt som jag ville så det slutade med att jag satte på bastun för att jag frös :/ Men men... En och en halv timmas mys i badrummet :D Inte fel alls! Bra för kropp och själ :D

Så hela dagen och än nu har det varit slappt och skönt, är nog lite för bakis för att hitta på något. Ingen utgång ikväll, blev för mycket igår ;) ...  Istället sitter jag osminkad, med blött nytvättat hår, kläd i långkalsonger och stor tröja  i soffan framför TV, jag har datorn i knät och bloggsidan uppe samtidigt som jag kollar på TV tillsmmans med en snarkande Mamma. Vilken fredags kväll ;) Wepppie :P


Har nydligen "lärt" mig att skratta när jag är själv, och denna har hjälpt mig på vägen!





Annars,   Glad Påsk ! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback