Melodifestivalen 2oo8

Melodifestivalen 2008,
I final såg vi (för omväxlingens skull) flera väldigt bra bidrag, tack och lov för det! I vilket fall som helst kom serien bestående av deltävlingar, andra changsen och slutligen final till "The End" igår. Tjena Sverige, vi är redo för Eurovision song contest och tävlande för Sverige ser vi Charlotte Perrelli med Hero, va?
Varför Charlotte Perrelli när Sanna Nielsen var så grymt mycket bättre, hennes framträdande var så levande och man fångades verkligen i hennes sång och hennes känslor när hon sjöng! Det roliga är, jag vet att marijoteten av Sveriges befolkning tycker precis som jag, Sanna du var Bäst! Men ack sa någon för oj då, just det, juryn får också vara med och bestämma, så nähep Svenska folkets röster fick inte avgöra... Som vanligt?

Sanna Nielsen - Empty room
Levande, fängslande och rörande. Hon sjöng till hela landets befolkning med en av Sveriges vackraste röster. En självklar vinnare för Melodifestivalen...

Amy Diamond - Thank you
Bara 16år och redan känd både i Sverige och utomlands. Trots att låten inte är dne bästa hon ahr gjort gillar jag den skarp, den är party och fastnar på hjärnan men hon ser fortfarande för ung ut och det blir lite väl mycket Lilla melodifestivalen över det hela. Haha kul att hon fick falsklegg, klockrent!

Charlotte Perrelli - Hero
Även om jag kan acceptera att hon kommer tävla för Sverige är hon inte en vinnare för mig, låten är inget annat än Okej och räcker det inte med att redan ha vunnit en gång? Och dessutom, ärligt talat, vad är hon för representant för svenska tjejer? En palstikopererad transvistit med mini kjol, hej och välkommen till Sverige! Nä svensak tjejer från gärna fortsättas att ses som naturligt snygga blondiner med svaljande vågit hår.

Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va?
Upprepning? Denna melodi har vi hört allt för många gånger, har hon hört talas om variation och utveckling? Eller vad är meningen med att återmelodiera Jag ljuger så bra och Alla flickor utan jag, nä vi har fått nog av repriser och tycks vi inte även höra lite av Mika - JDJDJDJ i början? STÖLD!

Frida ft. Headline - Upp och Hoppa
Tack och lov fick bloibomba inte representera sverige i den kommande tävlingen. Årets Sommarplåga? Tyvärr så kommer det nog bli så...


Resten av bidragen orkar jag inte ens kommentera än gång till då datorn självklart hängde sig när jag var klar med det.... Men kanske kan summera det med lite ord.... Dansbands musik på en båtkryssning (för panssionärer), Mika inspirerad musik av skööna snubbar (inte copycat), en liten söt flicka där frågan är om hon skulle klara av en större tävling (nerverna?), coola scenkläder med konstigt skön musik (inget utomlands, vi vet trots allt hur det gick för The Ark och visst finns det vissa likheter dem emellan), en gammal goding som inte bara sjunger mörkt och hest längre, utan nu hör man inte ens texten (Lite Roger Pontare - När vindarna sviker mitt namn?).


Slut på Melodifestivalen och vidare till min Nutid såhär dagen efter... Hemma igen efter en natt i Borås med tjejorna i klassen :D en mycket lång natt och en mycket trevlig natt! Men nu är det kväll igen och framför mig ligger en bok på engelska, bara till att börja läsa!

Ha en Trevlig kväll !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback