Nattens rubrik

Känns som om klockan är strax över tolv, en slapp jag-borde-plugga kväll med endel samtal hit och dit och likaså med alla dessa TV-program man får för sig att man följer... och så var klockan redan halv två och fortfarandde sitter jag ändå i min redo-att-plugga-situvation. Med papper över hela bordet, [ pluggar ] statusen på msn, ett antal explorer ruter upp och med musik i öronen. När kommer jag igång?

Halv två som sagt, dagen har varit ganska ohändelserik egentligen, mycket mat och lite pluggat (för visst smakar även mat bättre när man vet att man måste plugga, och plötsligt kommer man på, Oj shit vad jag är hungrig och gör sig mackor efter mackor... sorligt"

Så får jag påståendet idag "så jväla skönt att vara hemma och inte göra någonting" men nää fan det är ångest! Förlåt mig, alltid detta tjöt om skolan hit och dit... låt oss övergå till något annat.

Vad är fiender? Någon du hatar? Undviker? Ogillar? Mördar vid en blick? Tar avstånd för? Tvingar kyssa dina tår? spyr då du ser den? Eller bara en i mängden?
För var är du helst okänd eller ökänd? som svar för viss på den frågan kan man ju bara se i kändisvärlden hur rika personer (som därför kan passa in) gör skandaler för att få uppmärksamhet... A la Paris Hilton som aldrig förstått innebörden av att bära trosor ;) Vem vill du vara ökänd eller okänd?

Välkommen till en Värld full av I-lands problem, fan min nagel gick av, shiit jag ahr inte fått nått cafe idag, vem fan spilde rödvin på mattan OSV... VÄLKOMMEN till vår matriella värld där det handlar om att köpa det ingen annan har eller göra det ingen annan gjort... vem är vänster och vem är höger? Njaa politik eller eller fria lagar?

Så var det igång igen, spårar alltid ut till något annat, hum sidospår alltid dessa sidospårl. Men se världen och inse att allt hänger ihop, även om det inte gör det i en text eller mening så finns det alltid på samma jord. Ta hand om mig moder jord, för snart är det slut vi tar inte hand om dig... sorligt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback