Torsdagens resor.... Ullared, klippning, Pulka & Öl, Efterfest

Torsdagen var en mycket händelserik dag. Och allt startade klockan kvart i 7 på morgonen då vi lämnade sömnen och gick upp ur sängen (I alla fall Jennifer, jag har lite svårare att komma upp).

Jag och Jennifer hade två dagar innan bokat en bussresa till Ullared, Shopping i allra högsta grad!
Så bar det iväg, först buss till frölunda och därifrån en direktbuss till Ullared. Resan gick ovanligt snabbt (det kändes i alla fall så) och snart var vi framme vid vårt mål.

Redan första halvtimman kände jag hur hjärtat började pumpa snabbare och paniken började arta sig, GAAAAH jag får inte missa något!!! (Ni som känner mig vet att jag lider av en väldig beslutångest så fort jag ska ta egna beslut, och då ska vi inte ens prata om hur jag känner när jag shoppar) Och Nu var det trots allt bara fem timmar kvar innan bussen gick... Först kläder sen hudprodukter, vidare till väskor och smycken, slutligen påslakan, prydnader, tavlor, mat och resten av det resterande... Fem timmar, nästan perfekt tajming... hann inte kolla på skor :// men men...

Bussresa hem inkluderade, förutom de nyinköpta varorna, en bussfika från Ullared (såklart!), tunnbröd och västkustenröra, mumsigt!  Så snabbt och smidigt satt vi där med mat, väskor, kläder, tuggummi, hudprodukter, lite smycken, nessesärer, sportkläder med mycket mera... För mig, ca1150kr :D:D Billigt!

Hemma på mitt torg
Sedan en lång tid tillbaka har jag sagt att jag ska klippa mig... redan innan sportlovet var det tänkt, men ångest! Min beslut ångest har tagit makten över mig och jag har helt enkelt inte klippt mig, lagt skulden på "jag hittar ingen bra frisör" Bullshit! Anyway, gick förbi frisören på mitt torg, tog mig i kragen, gick in... "Ursäkta, har ni någon tid ledig nu?" Och de hade dom... Nu eller Aldrig. Jag gjorde det! Grattis Ida! Jag klippte mig idag... första gången sedan ett år tillbaka. Blev helt okej.. men hatar att vara "ny klippt" det är så ovant...

Kvällen, pulka och öl med lille bror och tjejerna
Kvällen var kommer och första gången på evigheter har vi snö. Klart man ska åka pulka! Men till skillnad från när man var lite och oskyldig, så blandade vi pulka åkningen med att skåla med öl och spela musik! Skoj! Så jag, ett ex antal tjejer och min lille bror (Tycker han varit inne för mycket detta lovet och behövde komma ut. Haha och han har ju varit med ett par gånger förr ändå) slog oss ner vid min gamla skola där jag gick 1-6, åkte pulka och drack. (för övrigt, det var samma pulkabacke som jag stukade foten i när jag gick i 6an. Och därför var tvungen att operera förra julen) I början och i för sig hela kvällen hade jag skoj men ack så kallt det blev efter ett tag... jag jenni och bror gick hem.

Senare på kvällen, efterfest?
Hemma igen, tinat upp och varm igen, vidare? Ja :D Åkte in till stan, tog ut pengar, hämtade drick, vidare på efterfest. Och självklart, (när hela dagen och kvällen varit lyckad) glömmer jag min mobil på bussen. FAAAAN ! Så¨för tillfället har jag ett annat nummer och en annan mobil, så ni kan inte nå mig men på måndag (min födelsedag för övrigt) eller tisdag får jag tillbaka mitt riktiga nummer igen.

I vilket fall som helst slutade kvällen hemma hos Tobias. Mysig, chill, trevlig, rolig, händelserik, pengarslukande och sen kväll och dag! Härlig Torsdag!

Idag... Partaj? Yeees, ska ta en powernap och sen vidare !! Ha en fin sista kväll på lovet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback