Va fan hände? Hur gick det till?

Så kom man hem från dagens händelser, på bordet framför mig låg månades mobilräkning, jag tog upp kuveret, öppnade det, sen är det suddigt.... jag kom igåg att det var ett tresiffrigt tal men inte mycket mer än så... det var en hemsk upplevelse, det går inte riktigt att beskriva hur det kändes... som ett hugg i hjärtat!

När jag vaknat till var det bara en sak att göra, jag måste lätta på samvetet så jag bestämmde mig helt enkelt  för att ta mig i kragen, ringa saldokontroll och utefter det lägga upp ett ring och sms schema där jag får se hur många sms respektive samtal jag får/kan ring varje dag, för här var det tvunget att göra en drastisk förändring! Jag lyfte min lur, slog nummret och en röst svarar:
- Hej och välkommen till comviq, vill du...
I ren reflek trycke jag på knappen ett som då betyder "vill du veta ditt slado?" Mitt svar var JA
Rösten fortsätter:
- Ditt saldo är....
Resten är helt svart....!  Den summa rösten sa var skrämmande, värre en förra, det var som om någon vände min kroppen ut och in! vad fan hände? Hur gick det till? På 13 dagar, bara 13 ynka dagar hade jag ringt för mer än HELA min förr månads räkning... Den var högre än den räkning som fick mig att tänka efter, den som gjorde min tillvaro suddig, den som var mer än mina syskons räkningar tillsammans på min mobil på 13 jävla dagar?

Vad fan hände? Vad är det som drar pengar på min mobil? Någon av alla dessa hemsidor jag halvt ofrivilligt angivit mitt mobil nummer på? En kompis som som bestämt sig för att ringa till någon i Kina? Ett smatal på fyllan jag glömt att lägga på? Hur FAN gick det till? Det gör ont i mig...! Comviqkvinnan sjöng en sång för mig när vetskapen om min höga mobilräkning splittrat mina drömmar, i bitar regnat över mig och nu sjunkit in som glassplitter i magen....

"Idaaaaa, är PAAAANK hela, jävla, nästa, månad, också,
HON är PAAANK, måste, skaffa, ett jobb, nu
Hon är pank, hon är back, hon är i skulder, för hon är pank
Tralalaaaa.... snart, är hon, hon är, snart är hon, hon är
PAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANK"


Dagens I-landsproblem: Mobilräkningar som blir skyhöga!

Kommentarer
Postat av: maria

myu, förlåt för jag lånade din mobil :( xD

2008-03-15 @ 11:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback