Vad hände med mina drömmar... ?

Först då man har ett mål, först då kan man lyckas, först då kan man besegra sig själv och nå sina drömmar. Du måste kämpa, vara stark, hålla ut... om du vill att en dröm ska bli verklighet

Så vad hände med mig? Jag hade drömmar, drömmar som gick förlorad. Jag är envis och vill besegra ändå blev det aldrig verkligt. För vad hände med flickan...

flickan som drömde om att kunna spela piano och blockflöjt vackrare än alla andra
flickan som drömde om att bli vig och smidig, en gymnast
flickan som drömde om att bli en isprinssessa
flickan som drömde om att kunna slå alla andra i schack
flickan som drömde om att bli drottning på dansgolvet
flickan som drömde om att bli fotbollsproffs och basketproffs
flickan som drömde om att kunna sjunga som en fågel
flickan som drömde om att kunna överleva i naturen, en scout

Var det drömmar, eller bara tillfälliga fantasier?
 
En sak är säkert... hon blev ingen annan än den hon är idag, drömmarna blev aldrig verklighet.
Idag drömmer hon om andra ting, om en framtid som kanske även den förblir en dröm... men har hon ett mål?


"Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback