Så var helgen över och vi får vända tillbaka dygnet igen.

Snart sjunger långhelgen sin sista refräng och kvällen börjar lida mot sitt slut. Ytterligare en valborg är förbi och imon börjar skolan igen. Helgen har känts ovanligt lång och redan på fredagsmorgonen deppade jag i tron om att det var söndag och därmed måndag och skola dagen efter, men en bit in på eftermiddagen insåg jag snart att helgen inte ens hade börjat. Underbar känsla!!

Valborg 2oo8, amazing! Den började som vanligt framför spegel hemma hos mig med en mascara i handen. Efter en massa stress och ett antal ombyten tog jag bussen hem till Jennifer och avslutade mitt "fix" där. Dricka, valborgsbilder, musik och nära vänner fyllde hennes vardagsrum och altan, en perfekt start på en fin Valborg! Trots det vackra men osäkra vädret drog vi oss denna gången för att gå på cortegen, men traditioner behöver en omväxling då och då. (säger jag som för fjärde gången firar valborg med samma älskade människor)

Efter ett antal drinkar och mycket trevligt umgänge började människor försvinna åt olika håll (jobbigt när vissa är 18år och inte andra). Min och jennifers väg tog oss in till stan, en snabbvändning om ytterligare en förfest hos min gamla säljcoch Petter och sen vidare till nästa kompisgäng och kön in till Hard Rock. Mycket lyckad Valborg må jag säga!!!



Helgen i övrig har varit ganska partyfylld, hemma fester är aldrig fel! (synd bara att alla prickar in samma helg, skulle vara bättre om man kunde ha en viss utspridning)

Idag, varken bakfull, trött eller med mensvärk, har jag återigen valt att jobb och tjäna pengar (man måste ju täcka helgens utgifter, vilket jag i för sig inte gjorde ;) men men, tack jennifer för att du är min bank denna månader <3 ) Nu är jag ensam, David lämnade mig för någon timma sedan. Mitt rum är stökigt, min systers present är oinslagen, altanen är fortfarande inte rengjord, matteboken ligger fortfarande i väskan och jag ska snart in i bastun. Slapp? Ibland, det måste man vara från och till ;)

När det ändå kom på tal så måste jag skriva om en sak till. Mitt rum. Jag städar ofta, Faktiskt, jag kan förstå att man inte kan tro det för det är väldigt sällan som mitt rum ser städat ut. Men saken är den att det blir stökigt trippelt så fort som det tar för mig att städ. Det räcker med att det går en dag eller två så ser det lika fördjävligt ut. Jag förstår inte alls hur det går till!! Okej jag kan erkänna att jag är väldigt bra på att slänga saker omkring mig, men ändå? Hur går det till? Jag väntar bara på att forskare ska förklara detta fenomen för mig.


Kom och gör mig sällskap i min ensamhet för snart ska jag sova.


Traditioner bryts och förändras, men inte alla. Alltid en Valborgs bild på Tre Ristade Hjärtan. (Var bara tvungen att kalla oss Tre Ristade Hjärtan även nu trots att det var fyra sedan vi gjorde det sist. Men ärret, kärleken och vad det står för kommer alltid finns kvar i så väl mitt hjärta som på min ankel)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback