Så varför inte ta tillvara på dagen?

Jag sitter i min säng och fördröjer tiden med att fila naglarna, egentligen borde jag göra något annat. Jag blickar ut över rummet, fy fan vad det ser ut. Jag borde städa. Framför mig, i andra hörnet, på databordet, ligger en massa papper, listor, böcker och sladdar. Jag borde plugga. När jag vänder mig om slokar blommorna mot mig, just det... jag borde vattna. Någonting knarrar från bastun i grannrummet. Jag borde tvätta håret. Jag slänger en blick på TV, något program rullar, vid sidan står ett par högtalare, de bara står där, jag borde koppla in dom. På golvet ligger flera tvättkorgar, mamma har länge bett om dem, jag borde nog lägga in kläderna i garderoben. Mina rullgardiner är nerdragna, ovan skymtar mina gardinstänger, tomma svarta stänger. Jag borde köpa gardiner. Magen kurrar, jag borde äta. Jag har haft ont i magen sen i torsdags, jag kanske borde gå till doktorn. Mobilen ringer, jag borde reklamera den. Jag svarar, det var jobbet, jag borde ringa och säga upp det gamla. Påsar från förra terminen är inklämda i hörnet, jag borde slänga det som finns däri. Hårdisken, med alla minnen från Afrika, värmer mitt ben, jag borde lägga upp mina bilder. Klockan tickar, tiden går, den visar sommartid, jag borde ställa om den.


Örhängen låg spridda på hela min byrå, jag har hängt upp dom. Min kusin var med på TV, jag kollade på programmet. Mamma lagade middag, jag hjälpte henne. Det var skola idag, jag var där. Jag saknade en "gammal" kompis, jag ringde honom. Jag hade brotom i morse, jag åt frukost ändå. Jag hade en fundering kring koppamerran, jag sökte upp det på internet. Jag var hungrig, jag åt mat. Jag sitter i min säng, jag är trött, jag vill sova men vad fan borde jag göra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback