Svergie, borta bra men hemma bäst.

Då var man sedan tre dagar tillbaka hemma igen, det är kallt och frosten biter en i kinderna. I fredags, för mindre än en vecka sedan, befann jag mig mitt på ekvatorn i landet Uganda. En klassresa som blev bra mycket bättre än förväntat, och en klass som blivit helt underbar och mycket tajtare än korvskin.

Resan startade på landvetterflygplats och bar sedan av till amsterdam, och från amsterdam vidare till Entebbe i Uganda. Första intrycket var ganska, vad ska man kalla det, läskigt? Jag och tre klasskompisar satt i en bil påväg till hotelet, men vi satt inte i en bil, vi satt i en simulator på liseberg, vi åkte på skumpiga vägar i en främmande och mörk miljö med hus vi skulle kalla kojor. Väl framme på hotellet kände jag mig skrämd, det var inte som väntat, inget var som väntat. Rummen var trånga och golven gjorda av betång, inga myggnät, ingen varmdusch, obekväma kuddar och väntan på småkryp.

More comming... (nä, inte denna gången, tyvärr råkade datorn dö när jag uppdatareade och orkar inte skriva om allting igen, så om du har några frågor.. fråga mig :D )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback