Påväg... en vänding? och rulltrappestockning

Torsdagskväll, det känns (äntligen) som om saker och ting börjar vändas tillbaka till det normala igen, eller? Ända sedan slutet av sommarlovet och kanske framförallt sedan skolan började så har ingenting varit normalt. Det är mycket som har förändrats och varit kaos (eller är det kanske bara jag som inte varit mig själv?). Visst går det att acceptera att vi alla (även jag) har svackor, men den här har varit djupare än någonsin förr.

Anyway, nu denna veckan har tack och lov pusselbitar börjat falla på plats, och i förrgår var jag lyckligare än vad jag varit på länge! En helt underbar dag med min fru, fint väder, god mat, shopping och bio, jag uppskattade det mer än jag någonsin gjort innan. Kanske håller saker och ting på att vända, klart att det kommer komma dagar då jag faller tillbaka, men nu är jag i alla fall på väg, fan vad bra det känns!

Och så byter vi ämne. Idag har jag varit på bokmässan med klassen. I denna lokal, full med böcker, kändisar, bokmalar, anställda, skolelever och jag-vet-inte-vad fick jag se något som jag skrattade åt länge och som jag nu även kommer dela med mig av.

Setting: Bok och biblioteksmässan i Göteborg.
Objects: rulltrappa och människor (framförallt tanter, gubbar, äldre kvinnor och män)
Time: Någongång på förmiddagen
Händelse: En stor grupp av människor är på väg till olika K-salar för att avnjuta diverse seminarium som snart ska börja. K-salarna (där seminariumen ska äga rum) är belägna en våning upp och utanför salingångarna samlas allt fler människor i väntan på att få komma in. Våningen som även är en rulltrappeavsatt förvandlas snabbt till ett mycket trångt väntrum, observera mycket trångt.

Så vad händer?
Människor packas allt mer och snart når vänteflocken ända fram till "rulltrappsmynningen", ingen kan komma förbi. Detta samtidigt som rulltrappan rullar på som vanligt och försöker leverera allt fler människor upp till "väntrummet", vilket leder till TOTAL Rulltrappetsocking!  HAHA Det som återstår är KAOS, förvirring och ett rullande väntrum! Förtvivlade tanter knuffas och knör men ingen kommer någonvart, ingen vet vart de ska ta vägen och rulltrappan rullar på. HAHA. Tyvärr tog det roliga slut snart, och allt återgick till det normala igen, men kvar stog jag och Ida förväntansfullt och hoppades på en till rulltrappestockning, för nog allt såg vi att ytterligare en till var på väg.

Rulltrappestockning, kanonkul. 5/5 brödrostar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback