Jaha, nu fattar jag! (så var helgen förlorad)

Tänk dig att du vaknar upp i en soffa och ser att klockan är halv 9. Du sträcker lite på dig, går upp ur sängen och är dessutom relativt stolt över att du för en gångs skulle är upp så tidigt (det är ju trots allt helg). Alla runt omkring dig sover fortfarande, du njuter av morgonstunden och börjar tänka på vad du ska laga av till frukost. Så kollar du ut genom fönstret och ser att det är mörkt ute? Wtf :S. brukar det inte vara ljust vid den här tiden? Så plötsligt inser du, Jaha ja, just fan, jag somnade i morse, klockan måste vara nio på kvällen... ångesten klänger sig på dig och sanningen springer ikapp dig, du har sovit bort hela lördagen.

20 timmar tidigare.
Fredagskvällen spenderade jag på jobbet, och förfesten hamnade även där. Mycket trevligt folk, och goda drinkar! Så bar det iväg till "farwall party" på ett kollektiv, har inte varit där på flera månader, men oj vad jag fortfarande stortrivs! Verkligen ett kollektiv, folk som kommer och går hela tiden och hälften av de boende vet inte vilka gästerna är. 

Efter festen tog jag ett steg ut från portdörren och hamnade mitt i stan, inte ska vi dra hem än nu... festen har ju precis börjat. Så full och glad drar jag till mc donalds och smäller i min en cheesburgare (finns det något godare än fylle mat?) och på vägen ut stöter jag på en norrman som bjuder med mig till hans toppsvit på Elithotel. Efter mycket tänkande kommer jag på att det hela säkert är en dåligt raggningsreplik och drar istället mot valand där jennifer jobbade denna natt.

Väl på valand, full och god, inser jag att "just fan jenni jobbar" så istället står jag och tjötar med en av vakterna en bra stund ända tills jag bestämmer mig för att det är dags att dra där ifrån. Så var jag ute på avenyn igen, ser en mycket förvirrad man som inte verkar veta vem han är eller var han ska. Social varelse som jag är vandrar jag då fram till denne man och börjar starta en mycket rolig (påhittad precis då) lek som tyvärr slutar oavgjort To bad.

Sedan bar det iväg, fest jag-vet-inte-var med en massa trevliga alver och älvor. Var kvar till morgonen och drog sedan vidare hem till en kompis, beställde pizza, drack lite öl och slocknade snart i soffan. Så var vi tillbaka där allting började, klockan nio på lördagskvällen.

Lördagen var chill, drack lite gott, kollade på film, somnade återigen i soffan och vaknade sedan tidigt på söndag morgon utan att kunna somna om. Så morgonstunden förgylldes av en film och sedan när resten av folket hade vaknat fixade jag krachadeägg till frukost :D:D mumsigt! men oj vad oaptitligt det såg ut!


Så, en sovande helg med lite jobb i bagaget, ångest för att lördagen försvann i tanke på att det är en hel vecka till nästan, men men inte mycket att göra!

Hoppas ni haft en trevlig helg, nu ska jag se gossip girls och imorgon är det skola.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Erla

Kolla gärna in min blogg :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback