Familjen filosofi...

Klockan är kvällen, det är mörkt ut och jag har redan lyckats få i min två koppar kaffe.
En snart 19åring, vad gör man då? Sitter vid datorn (CHECK), har på TV i bakgrunden (CHECK), har skolarbete som ligger och väntar (CHECK), tänker på framtiden, vad kommer hända? (CHECK) är trött och vill sova (CHECK) men nu kommer vi till det roliga..... vad gör Jag mer denna kväll? Spelar master Mind (CHECK) Sitter i en djup natur-fysik-vetenskaplig-filosofi-astrologi diskussion mellan pappa och lillebror (CHECK) Välkommen till min jag-vet-inte-vad-jag-ska-kalla-oss-har-massa-idéer-och-teori familjen. 

Jag är uppvuxen med att det bästa man kan göra är att fråga. Och där har ni plötsligt svaret på varför jag är som jag är. Och källan till min kundskap när det kommer till mycket har antagligen uteslutande varit min far, allt ifrån hur en bilmotot fungerar till tankar kring vad själen är för något. Men när det istället kommer till hantverk, matlagning, relationer och likande har jag istället vänt mig till mamma. Och tillsammans har de under min uppväxt utgört basen till min egna lilla mimersbrunn. När är gapet mättat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback