Obegripligt och svårförklarat...

Kanske att du inte kommer förstå, för det är svårt att förklara när man inte ens själv riktigt fattar.
Men tänk dig livet, tänk dig livet som en sluten cirkel. Frågan är nu, finns återfödsel?

Alla är vi ett eget jag, jag är mitt jag och du är ditt jag osv. Men samtidigt, från din synvikel så skulle du säga jag är mitt jag och du ida du är ditt jag. Så med andra ord är vi alla ett mitt jag, men man blir det först när man är medveten om att man är ett jag. Så alla är vi ett jag, och hela tiden dör det jag och hela tiden föds det jag. Vilket betyder att hur vet jag att jag är i mitt jag, när du säger att du är i mitt jag om det inte är så att vi alla är mitt jag? Och hela tiden föds det mitt jag, så hur vet du att det inte är mitt jag förens du försvinner från det jag du har just nu?


Komplicerat, förvirrande och antagligt enligt er oförstående... men som jag skrev innan, jag fattar det inte riktigt själv, det är bara ibalnd som jag riktigt känner att jag förstår det. Detta trots att det är mina egna tankar och att jag då borde förstå vad jag själv menar, men jag gör inte alltid det så hur skulle du kunna förstå det när jag inte kan förklara?

I alla fall, för mig, när jag kommer på det och känner hur det känns att ha vetskapen, då mår jag bra och för stunden vet jag att döden inte är någonting att vara rädd för....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback